sâmbătă, 17 octombrie 2009

Alegere(Oximoron la patrat)

Subiectivitate sau obiectivitate?
Lapte sau cafea?
Trup sau suflet?
Sunt raspunsuri shakespeariene
ale intrebarilor primordiale,
ce sfredelesc cu un pivot de clestar
In mine,
lasandu-ma camp de lupta,
cutreierat de indoiala si
zguduit de focurile interminabile ale incertitudinii.
Camp de lupta
Intre eu si eu.
Tind sa traiesc in haosul
Plastic interior,
aflat in continua diferentiere
a culorilor sufletului:
rosu,mov si negru.
Alb,albastru si indigo.;
haos alb si negru;
haos multicolor;
haos slab si tare.
Forme contondente,
Striatii drepte,cuburi elipsoidale,
Figuri tridimensional-plane.
Nimic devine estetic si nimic devine opac.
Un eu imaginabil,
un eu concret.
Rasar ca un soare angelic dintre
norii marii demonii interiori:
'E dreptul meu la lumea cruda
a realitatii elementelor
imperfect estetizate?
E dreptul meu la coma abstractizanta
a decorarii pastelante a trupului?'.

Laurii de bronz
transmutati in argint
Se frang la caldura mainii mele barbare,
Ideile-mi sprintare stralucesc
Puternic cat o clipire
si apoi se evapora precum etanolul.

Chiar trebuie sa-mi inalt
viziunea fragila ca
Puful unei papadii,cat mai sus,
Ca mai apoi sa se smulga
din mine cu ghearele sinceritatii,
Inima aspiratiilor mele?
Vreau tangibilul,
Sa-mi suporte nevoile lumesti,
sa inghita-n sec setea mea de perfectiune!
Ma vreau al lui
si il vreau al meu,
fara interventii de ultim moment!
Vreau sensibilul,
caut dorinta,
Ma vreau acolo unde
cerul e una cu pamantul,
unde luna se marita cu soarele;
Unde sexul tare e cu sexul in sine.
Ma vreau unde se ajunge prin ea...
Alegerea tine de cine?
De eu sau de eu?

Sa vina ziua schimbarii hainei epidermale,
Cand intocmai ca o reptila,
Adunatura de celule moarte,instabile,
e inlocuita de foita cunoasterii,
Intarita de fundamentala stabilitate.
Sa vina ziua amintirilor pagane!

Unde-i androginul?

Niciun comentariu: